Foto: Mark Litvyakov
Aizvadīta jau sestā diena 34. Rīgas modes nedēļā, pulcējot stila gardēžus no visām malu malām. 1. jūnijā sanākušos priecēja izklaides programma četros cēlienos – vakaru atklāja pašmāju zīmols "Anna Led", kuram sekoja ciemiņu no Uzbekistānas un Igaunijas uznācieni. Ar krāšņu modes skati vakaru noslēdza zīmols "Selina Keer".

Modes nedēļas 34. sesiju atklāja Ukrainas 3D modes dizaineru digitālās apģērbu kolekcijas skate, kas radīta sadarbībā ar pirmo un vienu no lielākajām apģērbu dizaina skolām Ukrainā "Pushka School". Paralēli digitālajai apģērbu kolekcijas skatei modes mīļiem bija iespēja apmeklēt ekskluzīvus modes filmu seansus par leģendāriem industrijas personāžiem – Žanu Polu Gotjē un Pjēru Kardēnu.

Savukārt kolekciju prezentācijas "dzīvajā" atklāja "Saint Key" un brīvību mīlošais "QooQoo". Šo zīmolu jaunākos veikumus vari apstatīt šeit. RFW modes nedēļas turpinājumā bija pienācis laiks lielajiem uznācieniem viesnīcas "Grand Hotel Kempinski Riga" telpās – tur jutekliskās modes kleitas atrādīja "Amelii", bet tērpus, kas pielīdzināmi mākslas darbiem, demonstrēja "Dobrzanska". Piekto modes nedēļas dienu papildināja dizaineru zīmola "Iveta Vecmane" un rotaslietu zīmola "Verba by Anna Faninga" kopīgā prezentācija, kuras laikā atrādīta jaunā sudraba un sarkanā organiskā stikla kolekcija.

2022. gada pavasara modes sesijai svinīgi tiks pielikts punkts 2. jūnijā ar tādu zīmolu kā "Natālija Jansone", "NARCISS" un "Volga Vintage" modes skatēm. Tāpat uz podiuma tiks demonstrēta bērnu mode – šo sektoru šogad pārstāv zīmoli "Rock and Mouse", "Pafingo" un "Paade Mode".
Taču nu lecam modes busiņā un dodamies apskatīt, ko interesantu nesusi RFW sestā diena!

Anna Led

Foto: Mark Litvyakov

Zīmolu "Anna Led" Anna Ledskalniņa izveidoja 2000. gadā un tas uzskatāms par Latvijas lepnumu un mūsdienīgā Latvijas dizaina paraugu, vēstīts modes nedēļas mājaslapā. Tam raksturīgi dabīgi materiāli un gaumīgi piegriezumi, neuzkrītošs šiks un elegance, kā arī uzmanības vēršana detaļām.

"Anna Led" radošais stils sakņojās tradīcijās, bet iet kopsolī ar aktuālākām modes tendencēm. Annas Ledskalniņas mīlestība ir arī dažādu faktūru savienošana vienā tērpā, kā arī pieklusinātu krāsu izmantošana. Tomēr tērpos izceļas arī spilgti akcenti, formas un silueti, saglabājot zīmola eleganci.

Ivo Nikkolo

Foto: Mark Litvyakov

Rīgas modes nedēļā tradicionāli piedalās arī ārzemju viesi, un šogad šajā godā iecelts igauņu zīmols "Ivo Nikkolo". Tas ir viens no vecākajiem un unikālākajiem Igaunijas dizaineru zīmoliem, kas dibināts 1994. gadā. 2021. gadā zīmols "Ivo Nikkolo" tika atjaunots, iepazīstinot ar jaunu dizaineru komandu un to rokrakstu, produktu piedāvājumu un atjauninātiem zīmola elementiem. Tā pārvērtības atspoguļojas jaunajā dizaina virzienā – kas ir maigs un sievišķīgs, tomēr pārliecinoši estētisks, informē modes nedēļas pārstāvji.

Lūk, ieskats modes skatē un tērpos, kuru kaimiņvalsts pārstāvji atveduši parādīt rīdzniekiem un pilsētas viesiem!

Moel Bosh

Foto: Mark Litvyakov

Sestajā modes nedēļas dienā vienam ārzemju zīmolam sekoja nākamais – Uzbekistānu šoreiz pārstāvēja zīmols "Moel Bosh", kurā darbojas māte un viņas trīs meitas. Viņu radītajos apģērbos patiesi ievijas uzbeku tradīcijas un kultūra, nezaudējot saikni ar modes aktualitātēm.

Dāmu darinātajās apģērbu kolekcijās atspoguļojas modes tendenču un Centrālāzijas vērtību apvienojums. Apģērbu tapšanās procesā tiekot izmantoti dabīgi materiāli, kā arī būtiski esot piestrādāts pie dažādajiem izšuvumiem.

Selina Keer

Foto: Mark Litvyakov

Vakara noslēgumā kā ķirsītis uz kūkas bija "Selina Keer" iznāciens. Pēc daudzu gadu sadarbības un projektiem dizainere izveidoja pati savu "Selina Keer" līniju, ar kuru debitēja Rīgas modes nedēļā SS20. Vēstīts, ka romantisks minimālisms un elegance ir zīmola rokraksts un DNA.

Selīna Keer dzimusi Latvijā un mērojusi tālu ceļu, mācoties no modes industrijas profesionāļiem un nonākot līdz zīmola kreatīvajam dizainam, pastāvīgi pilnveidojot savu pieredzi. Vēl maza meitene būdama, viņa sākusi šūt, savukārt 12 gadu vecumā jau rūpējusies par savu imidžu. "Iedvesmai un radošumam nav nedz laika, nedz vietas un vecuma," vēstīts zīmola mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!