Foto: Imago/Scanpix/LETA

Septiņkārtējā F-1 pasaules čempiona Lūisa Hamiltona gaidāmā pāreja uz "Ferrari" komandu, iespējams, ir skaļākā šī sporta veida vēsturē, jo viņš statistiski ir visu laiku labākais pilots. Brits uzskata, ka šis ir īstais laiks spert šādu soli, bet tagad atliek gaidīt, vai viņam izdosies tas, kas neizdevās Sebastjanam Fetelam, Fernando Alonso un Alēnam Prostam?

Ideja par Hamiltona pāriešanu uz "Ferrari" gaisā virmojusi teju visu viņa karjeru, bet dažādas pārrunas un spekulācijas F-1 ir ierasta parādība. Hamiltons vēl 2023. gadā uz diviem gadiem pagarināja līgumu ar "Mercedes" komandu, liekot domāt, ka šajā vienībā arī noslēgs savu karjeru, tomēr līgumā bija punkts, ka pēc vienas sezonas viņš to var pātraukt. Visticamāk, šoreiz vilinājums braukt sarkanajā formulā bijis pārāk liels. Ne velti mēdz teikt, ka piedalīšanās F-1 sacensībās ar "Ferrari" ir katra pilota sapnis. Jāņem vērā arī tas, ka "Mercedes" aizvadītajās divās sezonās nav bijusi konkurētspējīga, tāpēc Hamiltons jau divas pilnas sezonas palicis bez izcīnītām uzvarām. Līdz tam viņš katrā no sezonām vismaz vienu reizi bija kāpis uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena.

Ilgtermiņa attiecību pārtraukšana

Šī būs pirmā reize, kad Hamiltons vairs nebūs saistīts ar "Mercedes". Kad viņš startēja "McLaren" vienībā, tad Vācijas autoražotājs bija dzinēju piegādātājs leģendārajai britu komandai, bet tam sekoja 11 sezonas "Mercedes" rūpnīcas komandā, kuras rindās Hamiltons izcīnīja 82 no savām 103 uzvarām F-1.

"Mercedes" komandai Hamiltona lēmums varētu būt īpaši sāpīgs, jo tas bija negaidīts. Ceturtdien mediji vēstīja par "Mercedes" ārkārtas sapulci, kurā komandas vadītājs Toto Volfs pat nevarēja piedalīties klātienē. Nepatīkamu gaisotni komandā noteikti radīs arī tas, ka Hamiltons trasē vēl nebija izmēģinājis nākamās sezonas modeli, apliecinot zaudēto ticību komandai.

Tagad abām pusēm jāaizvada pilna sezona kopā. Lai arī vārdos gan Hamiltons, gan komandas vadītājs Toto Volfs izteikušies, ka ir apņēmības pilni aizvadīt labu sezonu, tomēr bieži vien šādās situācijās gaisotne komandas iekšienē ir neveikla. Komanda nevēlas braucējam sniegt pārāk daudz informācijas, lai viņš to neizmantotu pret viņiem nākamajā sezonā. Šeit pat viņa statuss komandā varētu nepalīdzēt.

Kāpēc "Ferrari"?

2025. gada sezonā Hamiltons kopā ar Šarlu Leklēru veidos iespaidīgu pilotu tandēmu. Visu laiku uzvarām bagātākais F-1 pilots un viens no jaunās paaudzes lielākajiem talantiem apvienos spēkus "Ferrari" vienībā, lai sagādātu tai pirmo Pilotu čempionu titulu kopš 2007. gada un pirmo uzvaru Konstruktoru kausā kopš 2008. gada.

Pēc sāpīgi zaudētā 2021. gada F-1 čempionu titula cīņā ar Maksu Verstapenu Hamiltons turpina meklēt veidus, kā izcīnīt savu astoto čempionu titulu, un, visticamāk, viņš saprata, ka tas nebūs iespējams ar "Mercedes" komandu, jo tās pēdējo divu sezonu modeļi bija ar veiktspējas ierobežojumiem. 

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!