Foto: Valsts kanceleja

Izglītības un zinātnes ministrija (IZM), slēdzot līgumus ar medijiem par reklāmu izvietošanu, grauj valsts pārvaldes reputāciju, uzskata Valsts kancelejas (VK) direktore Elita Dreimane.

Valsts kanceleja asi nosoda šādu IZM rīcību, jo līgumu slēgšana ar medijiem par reklāmu izvietošanu veicina neuzticību visu valsts iestāžu komunikācijas praksei, kā arī kopumā grauj valsts pārvaldes reputāciju un uzticamību sabiedrības acīs, informēja Valsts kancelejas Komunikācijas departamenta vadītāja Laine Kučinska.

Dreimane atgādināja, ka ir nodalītas skaidras robežas starp reklāmu izvietošanu un valsts iestāžu sadarbību ar masu medijiem, un šādi sadarbības principi ir jāievēro, nevis jārada mediju vidi kropļojošas iniciatīvas. "Valsts pārvalde strādā sabiedrības labā, un tas attiecas uz iestāžu saziņu ar sabiedrību, nepieļaujot situāciju, ka valsts resursi tiek izmantoti, lai nodrošinātu sev tīkama viedokļa atspoguļošanu," pauda ierēdne, piebilstot, ka valsts pārvaldei ir pienākums komunicēt ar masu medijiem tādā līmenī, lai nodrošinātu skaidru un saprotamu priekšstatu par virzītajām reformām bez papildu sadarbības līgumiem. Savukārt šādu līgumu esamība radot šaubas par konkrēto masu mediju objektivitāti.

Valsts kanceleja ir apņēmusies aicināt atbildīgās iestādes izvērtēt un novērst šādas situācijas.

Raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka Vjačeslava Dombrovska (RP) vadītā Izglītības un zinātnes ministrija nopirkusi reklāmas četros masu medijos uz četriem mēnešiem, šim nolūkam tērējot nepilnus 22 000 latu.

Pirms divām nedēļām slēgts pakalpojumu līgums ar "Latvijas Avīzi". Līguma summa ir 6050 lati. Laikraksts apņemas publicēt sešus rakstus, ministrija - sniegt savus norādījumus, par ko šīs publikācijas būs. Līdzīgs darījums slēgts ar interneta portālu "Sportacentrs" par vairāk nekā 3000 latu.

Reklāmu ministrija publicējusi laikrakstā "Neatkarīgā". Apjomīgākais līgums ministrijai ir ar "Radio SWH", kurā radio apņemas veidot 24 ziņu raidījumus un 24 autorraidījumus par izglītības procesiem Latvijā. Ministrija dos priekšlikumus par saturu un dalībniekiem, un radio pretī sola nodrošināt augstu žurnālistisko līmeni.

"Nekā personīga" veidotāji izteica varbūtību, ka šādu līgumu slēgšana ir saistīta ne tikai ar pašas ministrijas, bet gan arī ar Reformu partijas ministru popularizēšanu un viņu reitingu celšanu pirms nākamruden gaidāmajām Saeimas vēlēšanām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!