Foto: DELFI

VAS "Latvijas Dzelzceļa" (LDz) valdes priekšsēdētāju Uģi Magoni pērn atkārtoti apstiprināja uzņēmumam valdes priekšsēdētāja amatā uz vēl vienu termiņu trīs mēnešus pirms esošā līguma beigām, svētdien ziņo Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".

Raidījums norāda, ka Magoņa atkārtotai apstiprināšanai amatā būtu bijusi nepieciešama rūpīgāka vērtēšana, taču partijas vadība iebildumos nav ieklausījusies, tobrīd pauduši atsevišķi partijas "Vienotība" pārstāvji.

Neskatoties uz to, ka satiksmes nozares pārraudzīšana uzticēta partijai "Vienotība" un tās biedram, satiksmes ministram Anrijam Matīsam. Magoņa atkārtota apstiprināšana tobrīd palikusi nepamanīta arī partijas biedru vidū. Frakcijā par to neesot nerunāts.

"Vienotības" Saeimas frakcijas priekšsēdētājas vietnieks Edvards Smiltēns raidījumam stāstījis, ka patlaban nespējot atminēties vai sarunas par Magoņa atkārtotu apstiprināšanu valsts uzņēmuma vadītāja amatā ir notikušas. Šādas sarunas neatceras arī Saeimas deputāte Lolita Čigāne (V). Vienlaikus viņa raidījumam atzinusi, ka "Vienotība" frakcijā ir bijušas sarunas par to, cik lielā mērā Magonis iemieso moderna un rietumnieciska vadītāja vērtības. Par to šaubas izteikuši atsevišķi deputāti, tostarp pati Čigāne.

Raidījums skaidro, ka ,,Vienotība" līdere Solvita Āboltiņa partijas biedru paustās bažas nebija ņēmusi vērā. Matīsa gājiens, Magoni atvedot Saeimu pie Āboltiņas, nozīmējot to, ka valsts uzņēmuma vadītāja atkārtota apstiprināšana amatā nav bijusi
Nozares ministra vienpersonisks lēmums, apgalvo "De facto".

Nozares ministrs raidījumam skaidrojis, ka Magonis atkārtoti amatā apstiprināts pēc gada pārskata apstiprināšanas. "Tā ir normāla prakse arī citos Satiksmes ministrijas uzņēmumos. Mēs apstiprinām gada pārskatus, izvērtējam, kā uzņēmums ir strādājis pēdējos trīs gadus, kā valdes priekšsēdētājs ir pildījis savus pienākumus, un šie rādītāji bija ļoti labi," norādījis Matīss.

Magonis raidījumam sacījis, ka jau priekšlaicīgi vienmēr noskaidro, vai otrai pusei ir interese turpināt ar viņu sadarbību. ,,Es vienmēr savlaicīgi prasu, vai ir interese ar mani strādāt tālāk. Ja ir, tad to darām, ja nē, tad nē. Viss vienmēr ir darīts savlaicīgi, pusgadu iepriekš, lai arī es zinātu, ko man darīt tālāk. Protams, man visu laiku ir piedāvājumi arī no citām vietām, bet man patīk strādāt dzelzceļā," savu pozīciju atklājis uzņēmuma vadītājs.

Raidījums gan norāda, ka Magonim, visticamāk, ne tikai patīkot strādāt, bet tas esot arī gana ienesīgs. Arī viņa ģimenes locekļiem esot izdevies nopelnīt no sadarbības ar dzelzceļu. Vadītāja amata laikā Magonis arī pats nodibinājis personīgas attiecības ar ,,Krievijas dzelzceļa" vadību. Tāpat iegādājies daļas Čeļabinskā reģistrētā kompānijā, kas nodarbojas ar kravas pārvadājumiem pa dzelzceļu Krievijā un Kazhastānā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!