30.05.2014
09:01
11
09:01
Kā izprast noslēpumainos hipsterus
Vai Tu nezini ar ko 'brančs' atšķiras no brokastīm, nesaproti, kāpēc kafija ar pienu nav Latte, neproti atšķirt malkas šķūni no mākslas galerijas vai sen gribi saprast, kāpēc Tev vēl nav 1000 twitter sekotāju? Skats.lv sniedz ieskatu hipsteru kultūrā un tās devumos sabiedrībai.

1
Velo kultūra. Divriteni no jauna izgudrot nav nepieciešams, tāpēc hipsteri ir gājuši citu ceļu, pašiem ticot, ka velosipēdu ir izgudrojuši tieši viņi. Katru gadu sapulcējoties uz tādiem pasākumiem kā ‘kritiskā masa’ vai ‘tvīda brauciens’, hipsteri atgādina par savu mūžīgo cīņu internetā, cenšoties panākt izmaiņas satiksmes noteikumos un galu galā atvērt sabiedrībai acis - mums nekavējoties vajag vairāk veloceliņus!

2
Trendīgs uzturs. Teju katram hipsteru pārtikas produktam ir savs Twitter profils (atskaitot gadījumus, ja tas ir pārāk trendīgs). Viņi ir pārdefinējuši lietas tā, lai tās izklausītos sarežģītāk, piemēram, ‘bulciņas’ ir ‘kruasāni’, ‘mafini’ vai 'makarūni' (nejaukt ar makaroniem, jo tos hipsteri sauc par 'pastu') ‘baltmaize’ ir ‘ciabatta’, ‘lielveikals’ ir ‘galerija’, ‘kafija ar pienu’ ir pazīstama kā ‘latte’, savukārt ‘nestandarta alus’ ir apzīmēts ar ‘ipa’.

3
Vintage dzīvesveids. Hipsteru filozofija paredz nekad nemest ārā neko, jo katrai lietai var atrast kreatīvu pielietojumu. Ja nu tomēr kreatīvais pielietojums neatrodas, šo lietu pilnīgi noteikti var noglabāt pietiekami ilgi, lai tā iegūtu ‘vintage’ statusu un tiktu pārdota kādā īpašā tirdziņā.

4
Kad ‘vintage’ materiāls ir veiksmīgi uzkrājies (vai neveiksmīgi nepārdevies) un kļuvis par apgrūtinājumu, tas tiek vienmērīgi izkaisīts dažādās multifunkcionālās telpās, kuru izcelsme un tehniskais stāvoklis citiem, iespējams, raisītu jautājumus. Tās mēdz ietvert gan krogus, gan galerijas, gan veikalus, gan kinozāles, gan vec… vintage dīvānus - attiecīgi no tā, kas iekārtošanas brīdī ir bijis pieejams. Papildus respekts pienākas par vinila atskaņotāja klātesamību, kas analogi atskaņo digitāli ierakstītas dziesmas. Ja kādam no hipsteriem ir pazīstams cilvēks kultūras ministrijā, ‘multifunkcionālās telpas’ iegūst ‘radošā kvartāla’ statusu.

5
Vizuālais paskats. Lielākais izaicinājums hipsteriem ir saģērbties tā, lai izskatītos, ka drēbes būtu nejauši un ātri izvēlētas. Tas pieprasa cītīgu un ilgu darbu. Drēbes var būt nedaudz par lielu, novalkātas vai nedaudz par mazu. Tāpat arī mati var būt ieveidoti ar smirģeli vai mikseri. Tiesa, tas neattiecas uz rūpīgi koptajām ūsām. Ja būsi bijis pārāk uzkrītošs, tiksi definēts kā ‘pozeris’ un Tevi aprunās radošā kvartāla ietvaros. Būtiski arī kritīsies pārdoto ‘vintage’ lietu skaits, jo tās no ‘senām’ citu acīs kļūs par ‘vecām’.

6
Indie mūzika. Hipsteriem nav būtiski, kādu instrumentu vai kādu mūzikas stilu tu spēlētu. Tas vienmēr būs lielisks, māksliniecisks un ar dziļu domu, ja būsi pazīstams un cienīts citu hipsteru vidū. Īpašs potenciāls attīstībai būs, ja iegūsi pozitīvas atsauksmes no kāda viedokļu līdera.

7
Jaunās profesijas. Hipsteri mums ir atnesuši tādas profesijas kā ‘sociālo mediju guru’ (cilvēks, kurš ir reģistrēts tviterī un facebook), ‘barista’ (cilvēks, kurš nēsā priekšautu un prot zīmēt kafijas putās), ‘dīdžeji’ (cilvēki, kuri savu pleijeri pieslēdz pie publiskām tumbām), ‘ēdienu, kino un galvenokārt modes blogeri’ (cilvēki, kuri definē, kas vairs nav stilīgs), kā arī reklāmisti aģentūrās (cilvēki, kuri tur gluži vienkārši ir).