Projektu atbalsta Hansgrohe
120 aizrautības, inovāciju un tiekšanās pēc pilnības piepildīti gadi:'Hansgrohe' stāsts
IEPAZĪSTI ŪDENS SKAISTUMU
120 aizrautības, inovāciju un tiekšanās pēc pilnības piepildīti gadi:'Hansgrohe' stāsts
IEPAZĪSTI ŪDENS SKAISTUMU
Neizmērojama aizraušanās ar ūdeni un ar to saistītajiem elementiem, ilgtspējīgs inovatīvs spēks un pastāvīga tiekšanās pēc pilnības metāla izstrādājumu un dušas speciālistam palīdzēja kļūt par starptautisku santehnikas nozares spēlētāju. Pirms 120 gadiem, kad tika dibināts uzņēmums, Hanss Groe (Hans Grohe) nemaz nenojauta, cik atpazīstams un daudzveidīgs reiz kļūs viņa izlolotais uzņēmums.
"Hansgrohe" pirmsākumi meklējami 1901. gadā Šiltahā, novatoriskā Švarcvaldes reģionā, kur, starp citu, joprojām atrodas uzņēmuma galvenā mītne. Hanss Groe, apmācīts audējs, kurš pirms tam bija strādājis Lukenvaldē, ieradās Šiltahā, lai kopā ar vēl trim darbiniekiem sāktu ražot metāla vērpšanas izstrādājumus. Licis malā audēja arodu, Hanss Groe sākotnēji aizrāvās ar metāla izstrādājumu ražošanu paša vajadzībām – tās bija misiņa pannas, pulksteņu detaļas un pat plīts riņķi. Taču jau pavisam drīz uzņēmuma produktu klāstā parādījās arī pirmās no metāla loksnes izvalcētās dušas. Metālapstrādes entuziasts Hanss Groe bija apveltīts ar spēcīgu intuīciju un prasmīgi spēja izmantot laikmeta sniegtās iespējas. Kad 20. gadsimta sākumā kļuva populāri aprīkot privātmājas ar atsevišķām iekštelpās izbūvētām vannasistabām, Hanss Groe drīz vien pilnībā pārorientējās uz metāla santehnikas izstrādājumu ražošanu. Turpmākajās desmitgadēs viņš savu talantu un neatlaidību veltīja dušu tālākai attīstībai, kļūstot par tā laika izcilāko speciālistu Vācijā.

Hansam Groem bija izšķiroša loma uzņēmuma un dušošanās kultūras veidošanā, īpaši kopš 1928. gada, kad "Hansgrohe" rokas duša kļuva par ērtu alternatīvu tolaik visai izplatītajai stāvdušai. Viņa idejas un drosmīgie risinājumi daudzus gadu desmitus turpināja veidot mūsdienu dušas tehnoloģijas un vannasistabas iekārtu stilu. Pat 82 gadu vecumā Hanss Groe spēja visus pārsteigt, izgudrojot dušas stieni, uz kura varēja piestiprināt rokas dušu jebkurā augstumā, – mūsdienās tas ir standarts jebkurā vannasistabā jebkurā pasaules vietā.
"Hansgrohe" panākumi un attīstība
Uzņēmuma dibinātājs Hanss Groe ar jaunāko dēlu Klausu 1937. gadā. Foto: "Hansgrohe" arhīvs
Līdzās uzņēmuma dibinātājam Hansam Groem, kurš uzņēmumu vadīja 54 gadus, arī viņa jaunākajam dēlam Klausam bija izšķiroša ietekme gan uzņēmuma, gan nozares attīstībā. Klauss Groe uzņēmumam pievienojās 1968. gadā un kopš 1977. gada trīsdesmit trīs gadus bija "Hansgrohe" vadītājs. Šajā laikā uzņēmums no atpazīstama santehnikas uzņēmuma Vācijā kļuva par vienu no pasaules vadošajiem jaucējkrānu un dušu ražotājiem. Svarīgi pieminēt Hansa Groes dēla Frīdriha 1934. gadā izveidoto uzņēmumu "Grohe", ko pašlaik pārvalda "Lixil Corporation". Šie uzņēmumi darbojas neatkarīgi viens no otra, un tiem savā starpā nav nekādu saistību.

Līdz ar Klausa Groes kļūšanu par uzņēmuma vadītāju tika mainīts uzņēmuma nosaukums, un produkti turpmāk tika ražoti zem "Hansgrohe" zīmola. Klauss Groe bija pirmais, kas santehnikas rūpniecībā priekšplānā izvirzīja vides aizsardzības un ilgtspējas jautājumus, iestājās par enerģiju un ūdeni taupošu produktu izstrādi, kā arī virzīja uzņēmumu uz videi draudzīgu un resursus saudzējošu ražošanu. Ar zīmola "AXOR" atklāšanu 1993. gadā Klauss Groe lika pamatus ikonisku priekšmetu radīšanai greznām vannasistabām un virtuvēm. Kopš tā laika, sadarbojoties ar pasaulē atzītiem arhitektiem un dizaineriem, atbilstoši augstākajiem kvalitātes standartiem izveidoti jaucējkrāni, dušas un aksesuāri visdažādākajos stilos. "AXOR" kolekcijas ir vēl viens apliecinājums Klausa Groes mīlestībai pret pilnību.

Kopš 2018. gada uzņēmuma "Hansgrohe Group" valdes priekšsēdētājs ir Hanss Jirgens Kalmbahs.
Tas, ka mūsu uzņēmums šodien tiek uzskatīts par vienu no nozares inovāciju līderiem tehnoloģiju un dizaina jomā, galvenokārt saistīts ar mūsu nerimstošo vēlmi atrast iespējami labāko risinājumu
— Hanss Jirgens Kalmbahs, "Hansgrohe Group" valdes priekšsēdētājs
Uzņēmuma dibinātāja dēls Klauss Groe (no kreisās) ar "Hansgrohe Group" valdes priekšsēdētāju Hansu Jirgenu Kalmbahu. Foto: "Hansgrohe" arhīvs
"Tāpat kā mūsu uzņēmuma dibinātājs Hanss Groe un viņa dēls Klauss, arī mēs šodien neapstājamies pie labām lietām, bet turpinām meklēt vēl labākus risinājumus rītdienai. Katras jaunas attīstības mērķis ir palielināt klienta ieguvumus un tādējādi radīt īstu un taustāmu vērtību, padarot cilvēka dzīvi vieglāku un ērtāku. Piemēram, 1953. gadā izgudrotais dušas stienis, pie kura var piestiprināt jebkuru rokas dušu jebkurā augstumā, 1974. gadā pasaulē pirmā rokas duša ar regulējamu strūklas intensitāti, kā arī 2011. gadā izgudrotā "Select" tehnoloģija, kas, nospiežot pogu, ļauj kontrolēt ūdens plūsmu. Pat 120 gadus pēc uzņēmuma dibināšanas pastāvīga ūdens plūsmas optimizācija ir "Hansgrohe" dzinējspēks," uzsver "Hansgrohe Group" valdes priekšsēdētājs

Bez dizainā elegantiem un praktiskiem produktiem uzņēmuma īpašumā ir vairāk nekā 15 000 patentu un vairāk nekā 600 starptautisku dizaina balvu, kas apliecina uzņēmuma būtību – paļauties uz inženierzinātnēm un radošumu. Sadarbībā ar pasaulslaveniem arhitektiem un produktu dizaineriem vannasistabām un virtuvēm tiek piešķirtas ilglaicīgas formas. Produkti atspoguļo dažādus stilus – no dinamiski funkcionālas virtuves līdz dabas iedvesmotam mieram vannasistabā.
"Hansgrohe" – kvalitātes apliecinājums
"Made by Hansgrohe" kvalitātes koncepcija attiecas uz visām uzņēmuma ražotnēm visā pasaulē, sākot no Šiltahas līdz Šanhajai. "Hansgrohe Group" kvalitāte nozīmē arī augstākos klientu apkalpošanas standartus. Klientu vēlmes tiek iekļautas jau sākotnējos produktu izstrādes procesos. Savukārt ražošanā "Hansgrohe" turpina paļauties uz augstas kvalitātes izejmateriāliem, jaunākajām tehnoloģijām un precizitāti. Turklāt ražošanas process ir ne tikai kvalitatīvs, bet arī videi draudzīgs.

Uzņēmuma aizraušanās ar ūdeni ir cieši saistīta ar tā sociālo korporatīvo atbildību pret vidi, darbiniekiem un sabiedrību. "Hansgrohe" bija viens no pirmajiem savas nozares uzņēmumiem, kas pievērsās savu produktu ūdens un enerģijas efektivitātei. Pētniecības un attīstības nodaļa strādā pie jaunām tehnoloģijām, kas samazina ūdens patēriņu, piemēram, "EcoSmart", "AirPower" vai "CoolStart". Šie risinājumi ļauj ietaupīt ūdeni un enerģiju ikdienā, nezaudējot produkta estētisko skatu vai lietošanas ērtumu. Pateicoties "AirPower" tehnoloģijai, piemēram, ūdens tiek sajaukts ar gaisu, padarot ūdens pilienus mīkstus un maigus, uzlabojot dušošanās prieku, kā arī palielinot ūdens efektivitāti. Vienmēr, orientējoties uz klientu vajadzībām, "Hansgrohe" izstrādā un optimizē savus produktus, lai nodrošinātu to izturību, lietojamību, resursu saglabāšanu un drošību.
"Hansgrohe" izmanto vides veiktspējas indikatoru sistēmu un šajā desmitgadē koncentrējas uz ražotņu un produktu klimatisko saderību. Uzņēmuma mērķis ir panākt, lai līdz 2022. gadam visās ražotnēs tiktu īstenota klimatneitrāla ražošana, savukārt līdz 2030. gadam kilmatneitralitāte attiektos arī uz produktiem.
Ilgtspēja nozīmē arī atbildības uzņemšanos par sociālajiem jautājumiem. Uzņēmums saviem darbiniekiem piedāvā dažādas iniciatīvas, kas saistītas ar veselību, darba drošību, nodarbinātību un darba un privātās dzīves līdzsvaru. Tajā pašā laikā darbinieki var turpināt mācības un pilnveidoties uzņēmuma iekšējā izglītības sistēmā.

Plašāku informāciju par piedāvāto produktu klāstu meklē "Hansgrohe" mājaslapā.

Uz nākotni vērstais "AXOR" zīmols, kas ir daļa no "Hansgrohe" grupas, izstrādā un ražo ikoniskus luksusa vannas istabas un virtuves izstrādājumus. Kopā ar "AXOR" tiek radītas un pilnveidotas ar ūdeni saistītas telpas, kas atspoguļo katra lietotāja unikālo personību. "AXOR" ir veidots, lai radītu izcila dizaina un funkcionalitātes produktus ar visaugstāko meistarību. Vairāk www.axor-design.com.
Projekta ''Iepazīsti ūdens skaistumu” veidotāji: saturs - uzņēmums "Hansgrohe Group" un komunikācijas aģentūra "LEAD. Korporatīvā komunikācija", dizains – Inga Čujevska, izstrāde – Kārlis Simanovičs, redaktore – Kristīne Melne, projekta vadītājs – Ēriks Radželis, aģentūru grupas vadītāja - Elīna Gžibovska.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.