Foto: LETA

Lielākā daļa, jeb 67% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju uzskata, ka bez fotoradariem ceļu satiksmes drošība nav pasliktinājusies, liecina pētījumu aģentūras TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu "900 sekundes", decembra beigās veikts pētījums.

Kopš 16.decembra uz ielām vairs nedarbojas fotoradari un divas trešdaļas (67%) Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka pēc tam, kā uz ielām savu darbu beiguši fotoradari, ceļu satiksmes drošība nav pasliktinājusies.

Savukārt pretējās domās ir 23% Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju, kuri pauž viedokli, ka bez fotoradariem ceļu satiksmes drošība uz ielām ir pasliktinājusies.

10% aptaujāto nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.

Aptauja notika laikā no 2012.gada 18. līdz 20. decembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 ekonomiski aktīvos Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 55 gadiem.

Jau ziņots, ka ceļš uz fotoradaru ieviešanu Latvijā bija negluds jau pašā sākumā - Iekšlietu ministrijai (IeM) nācās labot konkursu, jo viens no tā sākotnējiem dalībniekiem - SIA "Lattelecom" - vērsās Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), norādot uz specifiskajām prasībām, kuras liedz plašam uzņēmumu lokam dalību konkursā. IUB atzina par nepamatotiem fotoradaru konkursa nolikumā iekļautos nosacījumus, liekot IeM tos labot.

"Salabotais " konkurss beidzās ar AS "Vitronic Baltica", "VITRONIC Dr.-Ing.Stein Bilverarbeitungssysteme GmbH" un SIA "Komeccentrs DATI grupa" apvienības uzvaru. Vēlāk apvienība pārtapa par komandītsabiedrību "Vitronic Baltica un partneri", savukārt nu tā sevi dēvē par "V-Traffic".

2011.gada 8.martā tika plānots- jaunie fotoradari uz ceļiem parādīsies 21.oktobrī. Policija oktobra sākumā publiskoja radaru karti, taču 21.oktorbī stacionārie ātruma mērītāji uz ceļiem neparādījās. Policija ar mērierīču uzstādītājiem vienojās, ka plānoto stacionāro fotoradaru vietā līdz 21.novembrim tika izvietoti 15 pārvietojamie radari. "Vitronic Baltica" sūrojās, ka tai radušās problēmas ar projekta izstrādi katram objektam un saskaņošanu dažādās iestādēs.

Atklājās, ka līguma izpilde atkal kavēsies, jo "Krājbankas" kraha dēļ uzņēmumam radušās problēmas - kredītlīnijas, no kurām būtu jāfinansē jauno fotoradaru uzstādīšana uz ceļiem, bija atvērtas "Latvijas Krājbankā". Pirmie 23 stacionārie fotoradari uz Latvijas ceļiem savu darbu uzsāka vien pērn maija beigās. Pēc vairākiem brīdinājumiem no Iekšlietu ministrijas un policijas puses, pēc virknes paskaidrojumu, Latvijā 28.septembrī tika izslēgtas šīs ierīces, jo ar uzņēmumu "V-Traffic" tika izbeigts līgums. Novembra vidū Valsts policiju ar komersantu noslēdza pagaidu vienošanos un radarus atkal ieslēdza.

Valdībā ilgi sprieda, ko darīt ar radaru projektu, līdz Ministru kabinets (MK) aiz slēgtām durvīm akceptēja Iekšlietu ministrijas piedāvājumu neatpirkt no vācu uzņēmuma "Vitronic" vairākus desmitus fotoradaru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!