Mediju uzraugs bargi soda 'Pirmo Baltijas Kanālu' un 'Radio PIK'
Foto: F64

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) konstatējusi vairākus būtiskus pārkāpumus SIA "Pirmais Baltijas Kanāls" (PBK) un "Radio PIK" darbībā, portāls "Delfi" uzzināja padomē.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Programmā "Pirmais Baltijas Kanāls Latvija" neatļauti demonstrēti citu elektronisko plašsaziņas līdzekļu veidoti raidījumi, kā arī pietiekamā apjomā nav nodrošināta Eiropas audiovizuālo darbu iekļaušana programmā. Savukārt "Radio PIK" konstatēti Priekšvēlēšanu aģitācijas likuma pārkāpumi un viedokļu daudzveidības trūkums programmā.

Par konstatētajiem pārkāpumiem PBK piemēroti naudas sodi par kopējo summu 9000 eiro. Savukārt "Radio PIK" – 11 500 eiro naudas sods.

Laika periodā no šā gada 20. marta līdz 5. aprīlim PBK neatļauti demonstrējis televīzijas programmas "Pirmais Kanāls" ("Первый Канал") veidotus ziņu raidījumus, ko dienas laikā vairākkārt atkārtojis.

Tādējādi ticis pārkāpts Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums un PBK izsniegtās programmas apraides atļaujas darbības pamatnosacījumi, kas liedz izplatīt citu elektronisko plašsaziņas līdzekļu veidotus raidījumus. Par minēto pārkāpumu NEPLP piemērojusi 3000 eiro naudas sodu.

Savukārt no šā gada 15. jūnija līdz 28. jūnijam PBK programmā "Pirmais Baltijas Kanāls Latvija" nav nodrošinājis Eiropas audiovizuālo darbu iekļaušanu pietiekamā apjomā, tādējādi pārkāpjot programmai izsniegtās apraides atļaujas darbības pamatnosacījumus, Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu un Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīvu "Audiovizuālo mediju pakalpojumu direktīva". Tā paredz, ka programmā nedēļas laikā vismaz 51 % no raidlaika (izņemot ziņas, sporta sacensības, spēles, reklāmu, televīzijas veikalu un televīzijas veikala skatlogu) ir jābūt pārraidītiem Eiropas audiovizuāliem darbiem.

NEPLP konstatējusi, ka programmā "Pirmais Baltijas Kanāls Latvija" šajā laika posmā Eiropas audiovizuālo darbu apjoms ir bijis tikai 17% līdz 27%, kas uzskatāms par būtisku pārkāpumu. Par šo pārkāpumu medijam piemērots 6000 eiro liels naudas sods.

Ņemot vērā minēto, PBK saņēmis brīdinājumu par būtisku apraides atļaujas darbības pamatnosacījumu neievērošanu. Saskaņā ar Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteikto, ja NEPLP mēneša laikā atkārtoti konstatēs būtisku darbības pamatnosacījumu pārkāpumu, tā būs tiesīga lemt par programmai izsniegtās apraides atļaujas anulēšanu.

PBK saņēmis arī aizrādījumu par to, ka ilgāk nekā atļauts programmā "Pirmais Baltijas Kanāls Latvija" pārraidījis "Latvijas Televīzijas" programmas "LTV7" veidotu ziņu raidījumu "Šodien" ("Сегодня"), tādējādi pārkāpjot programmai izsniegtās apraides atļaujas darbības pamatnosacījumus.

Savukārt "Radio PIK" sodīta par to, ka SIA ražošanas komercfirma "Pikal un Partneri" radio programmā laika periodā no šā gada 17. marta līdz 20. martam informatīvi analītiskajos diskusiju raidījumos nav nodrošinājusi faktu godīgu un objektīvu atspoguļošanu, viedokļu daudzveidību un neitralitātes principu, bet gan pieļāvusi tikai viena viedokļa paušanu. Tādējādi ticis pārkāpts Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likums, un par šo pārkāpumu piemērots naudas sods 5500 eiro.

Laikā no šā gada 17. augusta līdz 27. augustam "Radio PIK" diskusiju raidījumos konstatētas slēptas priekšvēlēšanu aģitācijas pazīmes.

No 18 "Radio PIK" raidījumiem, kuros aicināti viesi, visos tikuši aicināti partijas "Jaunā Saskaņa" deputātu kandidāti. Īpaši sistemātiski (15 reizes) ticis aicināts partijas "Jaunā Saskaņa" deputāta kandidāts Juris Žuravļovs, tādējādi pastiprināti popularizējot konkrētā politiskā spēka un deputāta kandidāta uzskatus un kritiski nesalīdzinot šī politiskā spēka piedāvājumu ar citu deputātu un politisko spēku piedāvājumu vēlēšanās. Minētajā laika posmā raidījumos kopumā ir tikuši uzaicināti tikai triju politisko spēku pārstāvji – "Jaunā Saskaņa", "Vienoti Latvijai" un "KPV LV".

Par slēptu priekšvēlēšanu aģitāciju "Radio PIK" piemērots 6000 eiro naudas sods.

Jau vēstīts, ka NEPLP šā gada pavasarī paziņoja, ka PBK un tā īpašniekiem SIA "Baltijas Mediju Alianse" (BMA) ir jānodrošina programmai izsniegtajā apraides atļaujā noteiktais ziņu apjoms.

PBK iepriekš ziņoja, ka no šā gada 20. marta pārtrauks vietējā satura ražošanu, ieskaitot ikdienas ziņu raidījumu "Latvijas Laiks". Tāpat ēterā vairs nebūs pieejami arī citi Latvijā veidotie autorraidījumi, kā "Aiz kadra" un "Piecas kapeikas", kā arī "Igaunijas Ziņas".

Atsaucoties uz tā rīcībā esošo neoficiālo informāciju, par šādu pavērsienu jau iepriekš vēstīja LTV. Tolaik PBK vadība pārmeta televīzijai un citiem medijiem neoficiālas informācijas izplatīšanu un noliedza, ka lēmums par PBK ziņu dienesta likvidāciju būtu pieņemts.

Uzņēmumā skaidro, ka šāds lēmums tapis "līdz ar nesamērīgo ekonomisko spiedienu no valsts un tiesībsargājošo institūciju puses pret mediju grupas BMA uzņēmumiem, tai skaitā, trešo lielāko komerctelevīzijas kanālu Latvijā – PBK".


Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

KPV LV Baltija Latvijas Televīzija LTV NEPLP Priekšvēlēšanu aģitācija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form