Foto: LETA

Reformu partija (RP) lūgs ministru prezidentu Valdi Dombrovski (V) un Finanšu ministriju apkopot informāciju par visu iestāžu, ministriju, kā arī to padotībā esošo kapitālsabiedrību līgumiem par sadarbību ar medijiem, sabiedrisko attiecību un radošajām, kā arī mediju un reklāmas aģentūrām, lai noteiktu līdzekļu izlietojuma lietderību.

Tāpat paredzēts lūgt apkopot informāciju par līgumiem ar attiecīgo nozaru speciālistiem, arī līgumus par mārketinga un sponsorēšanas aktivitātēm, tostarp, arī par tām, kas arī Valsts kontroles atzinumos tiek klasificētas kā ierobežotas pieejamības informācija, uzsver RP priekšsēdētājs Edmunds Demiters

RP portāls "Delfi" uzzināja, ka Demiters uzskata - nav iemesla, lai vilcinātos ar visu ministriju, ne tikai RP pārraudzībā esošās Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) mediju līgumu izvērtēšanu, "ņemot vērā pastiprinātu valdības vadītāja interesi saistībā ar IZM informatīvo kampaņu".

Demiters uzskata, ka ir jāizvērtē visu ministriju darbības informatīvajā telpā.

Viņš akcentē, ka premjers otrdien esot apliecinājis gatavību vērtēt arī citu ministriju līgumus. "Es neredzu iemeslus, kāpēc lai ar to būtu jāvilcinās," atzīmē Demiters.

"Personīgi es esmu pārliecināts, ka informācija par profesionālās izglītības iespējām un darba tirgus pieprasījumu nav mazāk valstiski svarīga, kā, piemēram, informācija par bērnu adopciju un audžuģimenēm, kuru informatīvo kampaņu veidā nodrošinājusi Labklājības ministrija. Tomēr, ja šāds jautājums ir aktualizējies, būtu lietderīgi iepazīties ar visu ministriju un to kapitālsabiedrību sadarbību ar medijiem," uzsver Demiters. 

Raidījums "Nekā personīga" ziņoja, ka Vjačeslava Dombrovska (RP) vadītā IZM nopirkusi reklāmas četros masu medijos uz četriem mēnešiem, šim nolūkam tērējot nepilnus 22 000 latu.

Pirms divām nedēļām slēgts pakalpojumu līgums ar "Latvijas Avīzi". Līguma summa ir 6050 lati. Laikraksts apņemas publicēt sešus rakstus, ministrija - sniegt savus norādījumus, par ko šīs publikācijas būs. Līdzīgs darījums slēgts ar interneta portālu "Sportacentrs" par vairāk nekā 3000 latu.

Reklāmu ministrija publicējusi laikrakstā "Neatkarīgā". Apjomīgākais līgums ministrijai ir ar "Radio SWH", kurā radio apņemas veidot 24 ziņu raidījumus un 24 autorraidījumus par izglītības procesiem Latvijā. Ministrija dos priekšlikumus par saturu un dalībniekiem, un radio pretī sola nodrošināt augstu žurnālistisko līmeni.

"Nekā personīga" veidotāji izteica varbūtību, ka šādu līgumu slēgšana ir saistīta ne tikai ar pašas ministrijas, bet gan arī ar Reformu partijas ministru popularizēšanu un viņu reitingu celšanu pirms nākamruden gaidāmajām Saeimas vēlēšanām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!