Kā pareizi vārīt putru?
Foto: Shutterstock

Jau no bērnības mums tiek iemācīts, ka brokastis ir dienas svarīgākā ēdienreize un tai jābūt tik bagātinošai, lai pietiktu spēks visai dienai. Lai būtu drošs, ka brokastojot tiek uzņemtas visas nepieciešamās vielas, ir veselīgi iesākt dienu ar putras ēšanu. Tā kā biezputru izvēle ir ļoti plaša gan to garšas, gan pagatavošanas ziņā, katram iespējams piemeklēt savām vēlmēm atbilstošāko, turklāt "putrošana" - tas taču ir tik mūsdienīgi!

Lielākoties putru pagatavošana neprasa lielu piepūli un to var paveikt ikviens, tomēr ir dažas lietas, kas jāņem vērā, lai iecienītākā brokastu, pusdienu vai vakariņu biezputra izdotos baudāma un garda. Tāpēc piedāvājam visnotaļ vērtīgus veselīga uztura zinātājas Ingas Pūces ieteikumus, kas lieti noderēs, gatavojot putru:

  • Vārot putru, nevajag liet klāt ūdeni, citādi tā kļūs gluma.
  • Vārot putru pienā, tā kļūs lipīga, savukārt, vārot ūdenī vai buljonā, - irdena.
  • Rīsi jāber verdošā ūdenī, kam pievienotas pāris piles citrona sulas, un katliņam labāk uzlikt vāku. Tad tie saglabāsies balti un nesalipuši. Vārot saldo rīsu putru, cukuru pievieno tikai pašās vārīšanas beigās, jo tad putra nebūs gluma un ātrāk izvārīsies.
  • Vārot putraimu putru, tie jāber jau verdošā un nedaudz sālītā ūdenī. Putra jāvāra uz nelielas uguns, lai tā spēcīgi neburbuļotu.
  • Ja mannas putraimus pirms vārīšanas uz pusstundu iemērksi ūdenī vai pienā, mannas putraimu ēdieni būs čagani.
  • Grūbu putra neiegūs zilganu nokrāsu, ja pēc uzvārīšanās tiks noliets ūdens un putraimi vēlreiz tiks aplieti ar verdošu ūdeni. Grūbas uzvārīsies ātrāk, ja tās pirms vārīšanas uz pāris stundām iemērksi aukstā ūdenī.
  • Prosa zaudē rūgteno piegaršu, ja to pirms vārīšanas pārlej ar verdošu ūdeni, nokāš un tikai pēc tam vāra.

Rimi gardēdis un šefpavārs Normunds Baranovskis teic, ka biezputra ir ēdiens, ko iespējams padarīt tik dažādu: "Putras var gatavot no auzām, mannas, prosas, rīsiem, griķiem, kama miltiem un ne tikai, turklāt nav jāaprobežojas ar to vārīšanu ūdenī. Biezputras, vārot pienā, kokospienā vai mandeļu pienā, iegūs pavisam jaunu un brīnišķīgu garšu. Iesaku ēst putras ne tikai brokastīs, lai uzņemtu enerģiju un spēku visai dienai, bet arī pusdienās un pat vakariņās, tomēr tad jāuzmanās, lai pēc tam nerastos smaguma sajūta. Zināms, ka no rītiem steidzamies un brokastu gatavošanai neatliek daudz laika, tāpēc iesaku gatavot auzu, rīsu vai kama putru, kas neaizņems daudz laika, un garšīgs dienas iesākums garantēts!"

Piedāvājam dažas biezputru receptes, ko gatavot un baudīt brokastīs, nesteidzīgās pusdienās vai arī vakariņās.

Comment Form