Uzņem pietiekami daudz vitamīnu

Palīdzi organismam cīnīties ar vīrusiem: ieteikumi imunitātes stiprināšanai
Foto: Shutterstock

Veselīgs un pilnvērtīgs uzturs ir galvenā aizsardzība cīņā pret dažādām infekcijām. Galvenie ''karavīri'', kas iesaistās cīņā, ir tādi vitamīni kā A, C, E, B6, D un minerālvielas, piemēram, cinks, dzelzs un selēns. Daži no pārtikas produktiem, kas satur šīs organismam tik nepieciešamās vielas, ir burkāni, saldie kartupeļi, paprika, zemenes, mandeles, avokado, lasis, austeres, tuncis, liesa vistas krūtiņa, liellopu gaļa, āboli, vīnogas, ķirbis, mango, mandarīni, kivi, brokoļi, olīvas, laims, banāni, bumbieri, ananāss, mellenes, kāposts, rozīnes, ziedkāposts un rieksti.

Iemesls, kāpēc daudzi no vitamīniem palīdz uzturēt spēcīgu imūnsistēmu, ir – tie ir arī antioksidanti. Savukārt antioksidanti palīdz mazināt brīvo radikāļu iedarbību, kas ir kaitīgas ķīmiskās vielas. Tās kaitē veselajām šūnām un ģenētiskajam materiālam, tādējādi organisms kļūst pielaidīgāks pret dažādiem vīrusiem. Antioksidanti neitralizē brīvo radikāļu nodarīto kaitējumu un palīdz mūsu imūnsistēmai novērst, ārstēt un nomākt vīrusu darbību.

Rakstos zemāk vari lasīt plašāk par vitamīniem un to svarīgumu:



Tags

Olbaltumvielas Fiziskās aktivitātes Miegs Smēķēšana Sports Veselības ministrija Veselīgs dzīvesveids Antioksidanti Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form