Mēģini samazināt stresu un mazgā rokas

Palīdzi organismam cīnīties ar vīrusiem: ieteikumi imunitātes stiprināšanai
Foto: Shutterstock

Šķiet, šobrīd, kad ikdienu mediju telpā parādās jauna, aktuāla un satraucoša informācija, ir teju neiespējami dzīvot bez satraukuma un stresa. Taču, lai imūnsistēma nezaudētu savu spēku, ir svarīgi prast no visa atslēgties un atrast laiku, lai nomierinātos. Esot stresa stāvoklī, ķermenis saņem sarkanos signālus un samazina tādu ķermeņa sistēmu aktivitāti, kuras tas uzskata par nebūtiskām cīņai pret briesmām, tostarp imūno reakciju.

Tāpat stress laika gaitā palielina ķermeņa saražotā hormona kortizola daudzumu, kas var samazināt organisma balto šūnu skaitu, kas savukārt palīdz apkarot dažādās infekcijas. Kas var palīdzēt mazināt stresu? Pietiekams miega daudzums, fiziskās aktivitātes, laiks sev, sarunas ar tuviniekiem, meditācija un citas aktivitātes.


Tāpat svarīgi atcerēties, ka regulāra roku mazgāšana ir viens no labākajiem veidiem, kā novērst vīrusu un baktēriju infekcijas. Tas gluži neuzlabos imūnsistēmu, bet palīdzēs to aizsargāt. ''Rokas nepieciešams mazgāt pirms un pēc jebkuras imūnsistēmai riskantas darbības, piemēram, ēdiena gatavošanas, slima tuvinieka kopšanas, brūces apkopšanas vai tad, kad tev ir aktīva saaukstēšanās, šķavas, klepus vai iesnas,'' skaidro Bellere.

Tags

Olbaltumvielas Fiziskās aktivitātes Miegs Smēķēšana Sports Veselības ministrija Veselīgs dzīvesveids Antioksidanti Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form