Skolas laiks ir klāt! Uztura speciālistes padomi, ko likt bērna pusdienu kastītē
Foto: Shutterstock

Bērni, it īpaši sākumskolas un pamatskolas vecumā, ir ļoti aktīvi, tāpēc ir svarīgi nodrošināt viņus ar veselīgām otrajām brokastīm vai launagu, it sevišķi, ja mājās brokastis nav ēstas. Protams, skolēnam vienmēr var dot līdzi svaigus vai žāvētus augļus, riekstus un jogurtus, bet šoreiz veikalu tīkls "Elvi" kopā ar uztura speciālisti un pavāri Jevgēniju Jansoni piedāvā idejas pilnvērtīgai ēdienreizei, ko skolēns var ērti paņemt līdzi pusdienu kastītē.

Sviestmaizes

Pašu gatavota sviestmaize var būt ļoti veselīga, jo veselīgums ir atkarīgs tikai no tā, ko liekam tai virsū un kādu maizi izmantojam par pamatu. Sviestmaizi ir parocīgi paņemt līdzi un ērti ēst, un tai ir simtiem pildījumu variantu. Par sviestmaizes pamatu var izmantot rudzu, saldskābo, pilngraudu kviešu vai citu miltu maizi, maizi ar klijām, sēklām, kā arī rudzu, daudzgraudu, rīsu, griķu un citas sausmaizītes. Dažādu graudu tortiljas arī var būt laba maizes alternatīva, protams, ja vien iemācās tās prasmīgi sarullēt, lai pildījums nenotraipītu drēbes.

  • Šeit atradīsi veselīgu pildījumu idejas tortiljām, šajā rakstā stāstījām, kā tās pareizi sarullējamas, savukārt te vienkopus atrodamas receptes sātīgiem salātiem, kas ir gluži kā radīti sviestmaižu un tortilju pildījumam.
Brokastis skolēnam
Foto: Shutterstock

Par uzziežamo, kas neizmiekšķēs maizi un būs veselīgs, var izmantot krēmsieru, zemesriekstu sviestu, saspaidītu avokado, arī govs vai kazas piena sviestu. Uz sviestmaizes visdrošāk likt sieru — tas nebūs sabojājies, pat ja bērns apēdīs to vēlāk, — un kādu dārzeni. Sagrieztu dārzeni vai augli var likt sviestmaizei arī blakus. Protams, virsū var likt arī gaļu (piemēram, brīvdienās cepta vistas vai cūkas cepeša pārpalikumu) vai olu, bet tad ir jāpārliecinās, ka sviestmaize drīz tiks apēsta. "Eksperimentējiet ar garšām ikdienā — pamēģiniet uzziest avokado uz saldskābmaizes, pielikt klāt olu un siera šķēli. Jums sanāks pilnvērtīga, veselīga un ļoti garšīga maltīte," aicina uztura speciāliste.

  • Lūk, dažas "Tasty" idejas un padomi, ko ziežamu pagatavot, lai gardi notiesātu ar maizītēm

Salāti vai augļu un dārzeņu uzkodas

Skolas laiks ir klāt! Uztura speciālistes padomi, ko likt bērna pusdienu kastītē
Foto: Shutterstock

Salāti var būt ne tikai ēdiens, bet arī izklaide — konstruktors, ko bērns var veidot ar paša rokām! Plastmasas cibā var ielikt sagrieztus dārzeņus, augļus un sieru (piemēram, fetu), sēkliņas, salātlapas (rukolu, spinātus), savukārt atsevišķā mazā kārbiņā — salātu mērcīti.

  • Izlasot šo rakstu, uzzināsi noderīgus padomus, kā izvairīties no kļūdām, gatavojot lapu salātus līdzņemšanai, bet te soli pa solim pamācījām, kā pareizi sagatavot salātus, ērti pildot tos aizvākojamā burciņā.

Kādas mērces vislabāk izvēlēties? Tās var būt dažādas pesto variācijas un olīveļļas, rapšu vai saulespuķu eļļas maisījums ar citrusaugļu sulu. Svarīgi, lai bērns pirms ēšanas pats var to samaisīt ar sagrieztajām sastāvdaļām. Skolēnam var iepakot līdzi arī veselus vai sagrieztus augļus un dārzeņus, ko var ēst kopā ar sēklu vai riekstu sviestu. "Bērniem noteikti garšos strēmelītēs sagriezts burkāns, ko var mērcēt zemesriekstu sviestā, der arī ābols, bumbieris, banāns un vīnogas. Krēmsiers, papildināts ar garšaugu maisījumu, arī būs laba piedeva pie sagrieztiem dārzeņiem," stāsta Jansone.

  • Te meklē plašu informāciju par figūrai draudzīgiem salātiem, kā arī idejas vienkāršām un ātri pagatavojamām mazkaloriju mērcēm salātu aizdaram.

Mājās gatavoti saldumi

Skolas laiks ir klāt! Uztura speciālistes padomi, ko likt bērna pusdienu kastītē
Foto: Shutterstock

Ja prātīgi pieiet saldumu gatavošanai, kontrolējot pievienotā cukura un taukvielu kvalitāti un daudzumu, tos var droši piedāvāt skolēnam uzturā — protams, ar mēru. Rudenī, kad vecvecāku pagrabi, kā arī veikalu plaukti ir pilni ar vietējiem burkāniem, kabačiem un ķirbjiem, ir tik viegli pagatavot saldo maizi, pievienojot rīvētus dārzeņus.

  • Noderīgus padomus, kā pavisam vienkārši mājās izcept maizes kukulīti, interesantākam un sulīgākam rezultātam izmantojot dažādus sezonas dārzeņus, atklājām šajā rakstā.

Mājās var ātri pagatavot mušļu tāfelītes no auzu pārslām un žāvētiem augļiem un riekstiem. Lūk, padomi un receptes pašgatavotiem auzu pārslu batoniņiem.

Source

Tasty
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form