Vērtīgā turbooga – granātābols. Kāpēc ēst un kā gardi iekļaut ēdienkartē
Foto: Shutterstock

Aptuveni kopš rudens vidus kopā ar mandarīniem veikalu augļu stendus vēl košākus dara sārtais granātābols. Tas pavisam noteikti piesaista teju ikviena veikala apmeklētāja uzmanību ar tā neparasto un izteiksmīgo izskatu. Bet pēc tam, kad tas jau iegādāts, tā garša neļauj augli nolikt līdz nav apēstas visas tā sēklas. Pirms steidz pirkt nākamos augļus iepazīsties ar granātābola vērtīgajām īpašībām.

Granātābols jeb 'Punica granatum' ir krūms, no kura iegūstam sarkanus, apaļus augļus, kas pēc skata atgādina ābolus ar zieda formas kātu, raksta ''Health Line''. Iespējams, tas būs pārsteigums, bet granātābols, kura diametrs var būt no pieciem līdz 12 centimetriem, tiek pieskaitīts pie ogām. Augļa miza ir bieza un neēdama, bet aiz tās slēpjas simtiem ēdamo sēklu. Katru sēklu ieskauj sarkans, sulīgs un salds sēklu apvalks, kas pazīstams arī kā arils. Augļa ēdamo daļu – sēklas un arilu – var ēst gan svaigā veidā, gan pārstrādātā, piemēram, granātābolu sulā.

Varbūt tev pēc šī nelielā ogas apraksta jau mutē sariesušās siekalas un gribi kājās aut zābakus, lai tuvākajā veikalā nopirktu pa granātābolam vai diviem. Tomēr pirms tam, iedvesmojoties no portāliem ''Health Line'', ''Web Md'' un ''BBC Good Foods'', piedāvājam iepazīties ar granātābola uzturvielu profilu. Tāpat uzzini, kāpēc granātābols var palīdzēt samazināt asinsspiedienu un infekciju rašanos, bet kāpēc ar tā ēšanu nevajadzētu aizrauties grūtniecēm. Kā arī ''Tasty'' recepšu arhīvā atradīsi veidus, kā gardo ogu ieviest uzturā.

Comment Form