Lai spriestu, jāredz
Jeb kā 'Delfi' gatavojās zīmola kampaņai
Šī gada novembrī dienas gaismu ieraudzīja "Delfi" zīmola atjaunotā identitāte. Līdztekus aizsākas reklāmas kampaņa, kurā galveno lomu spēlē "Delfi" redakcijas komanda un visai sabiedrībai svarīgas tēmas. "Kad mums ir svarīgi" pavērš jaunu šķautni mūsu zīmola stāstā, ko pirms pieciem gadiem aizsākām ar saukli "Lai spriestu, jāzina". Šajā rakstā piedāvājam ieskatīties, kā vairāku mēnešu laikā tapa šī kampaņa un kas ir komanda, kura to radījusi.
Galvenajās lomās uz lielajiem (un mazajiem) ekrāniem
Pirmie no "Delfi" komandas, kas stājušies kameru priekšā, lai atgādinātu, ka "Delfi" gadu gaitā ir kļuvis par Latvijas sabiedrībai nozīmīgu mediju ar plašu, svarīgu tēmu loku.
Desmit atskārsmes
1. "Delfi" mūsu dzīvē
Domājot par kampaņu, atskārtām, ka "Delfi" mūsu dzīvē ir ienākuši ļoti, ļoti sen. No laika, kad "Delfi" lasījām stacionāro datoru ekrānos, esam nonākuši šodienā, kad "Delfi" ar vienu pirksta uzspiedienu iegaismojas mūsu viedtelefonos, lai kur mēs atrastos.
2. No jauna matrača līdz vārda brīvībai
Pašos pirmsākumos kā interesanta tēma izvirzījās "Delfi" loma Latvijas cilvēka ikdienā – par to, kā telefonā apskatītas laika ziņas palīdz no rīta paņemt līdzi lietussargu, kā raksti par jaunajiem biznesiem iedrošina atvērt pašam savu kafejnīcu, bet materiāli par pareizu miegu mudina iegādāties jaunu, labāku matraci. Radošā procesa gaitā sadzīviskās lietas gan pakāpās ja ne otrā plānā, tad sāņus noteikti – un kampaņā vienlīdz svarīga loma ir "lielajiem jautājumiem" – par iekš- un ārpolitiku, par ikviena brīvību un atbildību.
3. Kā padarīt produktu ne vien par kampaņas galveno varoni, bet arī par kampaņas scenārija autoru un režisoru
Kampaņas scenārija (jeb stratēģijas) radīšanas posmā radoši stratēģiskā komanda izmeta ne vienu vien līkumu. Lielākais – no portāla tēmu daudzveidības atspoguļojuma soli pa solim nonācām līdz atziņai, ka svarīgāk parādīt cilvēkus, kas šīs tēmas atspoguļo. Tādējādi par kampaņas galvenajiem varoņiem kļuva "Delfi" žurnālisti, bet viņu radītie virsraksti (ar nelielu radošās komandas palīdzību) kļuva par kampaņas vadmotīviem.
4. Katrā no mums snauž nepamodināts aktieris
Nonākšanu kameras priekšā "Delfi" žurnālisti uzņēma ar aizrautību un... vieglām bažām (izņemot, protams, Andri Auzānu, kurš jutās kā zivs ūdenī vai, pārfrāzējot, kā diktors studijā). Tomēr, nonākot "fon Films" smaidīgo kinematogrāfistu rokās, visi atvērās un aizrautīgi iejutās savās lomiņās.
5. Ar vērienu
Līdzās lieliem materiāliem, ko bijām ievērojuši jau tad, kad tie parādījās "Delfi" portālā (piemēram, par "Melānijas hronikas" varoņiem, Latvijas valsts pamatlicējiem, iespējamo dzīvi uz Marsa un daudziem citiem), atklājām neticami saturīgas pērlīšu virtenes gan "Campus" materiālos par viltus ziņām, gan podkāstu sērijā "Laimes laboratorija" par garīgo veselību (par kuru mēdzam nedomāt tik ilgi, līdz tā pārvēršas slimībā), gan detektīvromānu (jā, daudzskaitlī!) cienīgos atskatos Latvijas vēsturē.
6. Piecpadsmit slavas minūtes pret 24 darba stundām dienā
Atkal un atkal iedziļinoties saturā, pārskatot simtiem materiālu, rakstu, interviju, runājot ar redakcijas vadību un žurnālistiem, atklājām paši sev, ka "Delfi" netrūkst spožu, sabiedrībai ļoti svarīgu materiālu, tikai tie ir mazāk pamanāmi augstas raudzes medijā, kas ar mums runā visas dienas garumā.
7. Ārpus kampaņas, bet dziļi sirdī
Vairākas epizodes palika ārpus nofilmētā un uzanimētā stāsta, bet noteikti mēģināsim tās izstāstīt nākamajos cēlienos. Par "Stiprini stipros" kampaņā atbalstītas ģimenes uzgleznoto gleznu, kas tagad rotā "Delfi" biroju, – un par to, kā kabaču pārpilnības raisītā izmisuma dienās "Tasty" meitenes dažu stundu laikā sarūpēja interesantu recepšu kaleidoskopu, lai viss izaudzētais garšīgi iepriecinātu mūs līdz nākamajai vasarai.
8. Kā uzticēties savam tuvākajam (kolēģim) kā sev pašam
Pandēmijas laiks ienesa savas korekcijas ierasti ciešajā radošās komandas sadarbībā. Ja darba pirmssākumos atsevišķas tikšanās notika klātienē, tad radošās izstrādes posmā, ierobežojumiem pieņemoties spēkā, sapulces un saskaņošanas norisinājās attālināti. Bija sarežģītāk zibenīgi pārliecināties par jaunu ideju un risinājumu atbilstību visas komandas redzējumam. Tāpēc vairāk uzticējāmies cits citam, ieklausījāmies otra viedoklī, atbalstījām konkrētās jomas "kapteiņu" ierosināto virzību.
9. Nezinām, vai enerģijas dzērieni ceļ spārnos, bet acis noturēt vaļā tie noteikti palīdz
Kampaņā ienākot (necerēti) lielam galveno varoņu pulkam, tā kļuva daudzslāņaināka, bagātāka – bet arī daudz apjomīgāka. Tuvējā veikala vadība nākamajam ceturksnim esot pasūtījusi četrkāršu enerģijas dzērienu un kafijas apjomu, bet, iespējams, šīs prognozes nepiepildīsies.
10. Būt pareizajā laikā un vietā
Vispirms radošā komanda radīja stāstu. Vienlaikus patiesu un interesantu. Atbilstošu stāsta varonim – un tāpēc atšķirīgu no citiem stāstiem. Bet nākamais izaicinājums bija šo stāstu izstāstīt pēc iespējas plašākam cilvēku lokam, iznest to ārpus Latvijā lasītākā medija – "Delfi" robežām. Desmitiem mērķa grupu, simtiem ekrāna veidu, tūkstošiem situāciju, kuros mūsu stāstu ierauga un uzklausa, – aiz tā visa slēpjas rūpīgs plānošanas darbs, ko, pārzinot gan jaunākās sociālo tīklu un digitālo mediju iespējas, gan tradicionālo mediju piedāvājumu, veica "Delfi" mediju plānošanas komanda.
Titros
"Delfi" mārketinga departaments ar Elisi Bikovu pie diriģenta pults

Laukuma režisors
Māris Lagzdiņš, "fon Films"
Zīmola un kampaņas stratēģiskā plānošana
Zigurds Zaķis

Aģentūra
"Dzeltenā Zemūdene"
Mākslinieciskais direktors un vadošais dizainers
Gints Apsīts

Laukuma režisors
Māris Lagzdiņš, "fon Films"
Radošie direktori
Ingus Josts un Gints Apsīts


Projekta vadība
Zane Balode
Ieskaties foto aizkulisēs no filmēšanas dienas