Kas būtu jāēd katru dienu? Pārdomātas maltītes visas dienas garumā
Foto: Shutterstock

Par veselīgu ēšanu mēs visbiežāk domājam ikdienā, nevis svētku reizēs. Ne viens vien pārdomā, vai nevajadzētu uzsākt kādu diētu. Tomēr par diētu daudz efektīvāka ir pareiza ēšana ikdienā, gudri izvēloties produktus un pārdomāti plānojot maltītes visas dienas garumā. Dienas maltīšu ieteikumu piedāvā portāla Woman.The Nest autori.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ir produkti, kas veicina vielmaiņu, tādējādi palīdzot ķermenim tikt galā ar mazāk veselīgiem produktiem, pat pirms tas sācis tos patiešām pārstrādāt un uzņemt. Tādēļ ikdienā izmantojot šos produktus, tu bez īpašām diētām parūpējies par savu ķermeni.

Brokastis

Centies brokastīs ēst auzu pārslas, jo tās satur beta glikānu, kas ne tikai aktivizē imūnsistēmu, bet arī no organisma izvada neveselīgos taukus pirms tos organisms ir sācis uzņemt. Beta glikāns normalizē arī cukura līmeni asinīs, līdz ar to pazūd izsalkuma sajūta un organisms tiek nodrošināts ar ilgstošu enerģiju.

Uzkoda vai pusdienas darba dienas pārtraukumā

Dienas vidū centies apēst maltīti, kas bagātīgi satur šķiedrvielas, piemēram, brūnos rīsus, pilngraudu makaronus, pilngraudu maizi, grūbas, kinvu vai citus graudaugus. Šķidrvielām bagātīgi ēdieni tiek ilgāk pārstrādāti, ļaujot sadedzināt papildu taukvielas. Tie arī satur mazāk kaloriju tāda paša apjoma maltītē kā līdzīgi ēdieni bez šķiedrvielām, piemēram, baltmaize, balto miltu makaroni vai baltie rīsi. Turklāt šķiedrvielām bagāti produkti ir ilgāk jākošļā, kas savukārt raida signālus smadzenēm, ka ir jau paēsts.

Vēlas pusdienas vai vakariņas

Pēcpusdienā pievieno savai maltītei olbaltumvielas. Liesa gaļa, piemēram, vistas fileja vielmaiņas procesā rada siltumu, tādējādi papildus dedzinot organisma uzkrātās kalorijas un taukvielas. Veģetārieši arī nav izņēmums, arī viņiem ir jāpadomā par olbaltumvielām - tās varētu būt pupas, lēcas un kinva.

Dzērieni visas dienas garumā

Centies dzert vienkāršu zaļo tēju nevis smagos dzērienus - kafiju vai tēju ar pienu. Zaļā tēja satur daudz kofeīna mundrumam un antioksidantus, kas stimulē vielmaiņu, īpaši šis ieteikums būtu jāņem vērā pēcpusdienās. Turklāt pamēģini zaļo tēju ar pipariem. Kādēļ zaļā tēja jādzer ar pipariem lasi šeit.

Tags

Veģetārieši Auzu pārslas Brūnie rīsi Zaļā tēja Vistas fileja Brokastis Maizes un miltu izstrādājumi
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form