Tievētāju prieks – ātri sarullējamās tortiljas: ar ko tās pildīt, lai nekaitētu figūrai
Foto: Shutterstock kolāža

Dietologi un fitnesa speciālisti vienā balsī skandē, ka veselīgas un sabalansētas maltītes ir galvenā panākumu atslēga ceļā uz sapņu augumu. Bet, kā lai šo svarīgo priekšnosacījumu ievēro ikdienā, kad darbā, sajūtot izsalkumu, roka stiepjas pēc atvilktnē paslēptās šokolādes tāfelītes, bet vakarā ir tik vien spēka, lai iebērtu katlā pelmeņus? Mums ir risinājums – ātri pagatavojamas un figūrai draudzīgas tortiljas, ko varēsi ērti paķert uz darbu, treniņu vai ātri sarullēt veselīgai vakariņu reizei.

Veikalos ir nopērkami dažādi tortilju plāceņu veidi. Labākā izvēle būs pilngraudu tortiljas, jo tās organismam sniegs papildus šķiedrvielas, un līdz ar to arī arī ilgāku sāta sajūtu. Tortilju plāceņus var itin vienārši pagatavot arī mājas apstākļos. Kā tas darāms, stāstījām šajā rakstā.

Kā pildījuma veselīgo pamatu iesakām izmantot olbaltumvielas saturošus produktus, kas palīdzēs atjaunot muskuļus pēc kārtīga treniņa, turklāt dos enerģiju un ilgstošu sāta sajūtu. Izvēlies liesu gaļu (vistas, tītara, medījuma, teļa, liellopa) vai zivs fileju labāk vārītu, tvaicētu vai grilētu (bez ādas!). Šim nolūkam veselīga uztura piekritēji parasti izvēlas fileju, bet dažādībai izmēģini ievīstīt tortiljā arī tvaicētas vai krāsnī uz folijas izceptas maltās gaļas bumbiņas. Tortiljām noderēs arī konservēts tuncis un olas gan vārītas, gan omletē vai kultenī sakultas.

Olbaltumvielām bagāti ir arī pākšaugi. Ērtākais un ātrākais variants tortilju pildīšanai būs konservētas pupiņas vai turku zirņi tiem atliks vien noliet škidrumu. No turku zirņiem, vari pagatavot veģetāriešu iecienītās falafeles (recepte šeit) arī tās var izmantot ievīstīšanai tortiljās.

Svarīgs pildījuma "spēlētājs" ir dārzeņi vislabāk svaigi un sezonāli, bet garšu dažadībai tortiljā lieliski iederēsies arī sālījumi un marinējumi. Mazsālīta gurķa ripiņas vai marinēta avokado šķēles (recepte, lūk, te) piešķirs jaunas vēsmas tavai veselīgajai maltītei. Tomēr ņem vērā, ka ar sālījumiem pārspīlēt nevajadzētu, jo sāls veicina šķidruma aizturi organsimā.

Tievētāju prieks – ātri sarullējamās tortiljas: ar ko tās pildīt, lai nekaitētu figūrai
Foto: Shutterstock

Tortilju pildījumu kombinācijas vari pašpikot no saviem iecienītajiem salātiem. Ja tev garšo Cēzara salāti, ievīsti rullīšos romiešu salātu lapas, vistas fileju, visu pārkaisi ar sieru un pārlej ar svaigu mērcīti. Fano par grieķu salātiem? Izvēlies pildījumam tomātus, gurķus un sulīgas sīpolu ripas kombinācijā ar olīvām un fetas sieru.

Lasot tālāk, uzzināsi, kādas mērces izvēlēties, lai veselīgo tortiljas pildījumu nepārvērstu kaloriju bumbā, kā sarullēt tortiljas, lai no tām neveltos ārā visi labumi, kā arī piedāvāsim 16 receptes pildījumiem.

Tags

Diēta Veselīgs dzīvesveids Tortiljas Veselīgs uzturs

Comment Form